Συνέντευξη με την συγγραφέα Γεωργία Κιζιρίδου


Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΙΖΙΡΙΔΟΥ

Γράφει η Κυριακή Γανίτη(Dominica Amat)

Σημερινή μου καλεσμένη στην στήλη των συνεντεύξεων η συγγραφέας Γεωργία Κιζιρίδου. Την ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο και τις απαντήσεις της. Από τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές  κυκλοφορεί το παιδικό της βιβλίο με τίτλο ''Ο άρχοντας Αραλίκης''. Της εύχομαι να είναι καλοτάξιδο. Για όσους/ες επιθυμούν να το διαβάσουν, μπορούν να το προμηθευτούν είτε από το επίσημο site του εκδοτικού, είτε από κάποιο βιβλιοπωλείο.


Πάμε να δούμε τι μοιράστηκε μαζί μας...

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Συναντιόμαστε, ξανά, με αφορμή την κυκλοφορία του νέου σας βιβλίου, με τίτλο ''Ο άρχοντας Αραλίκης" (εκδ. Συμπαντικές Διαδρομές). Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια γι'αυτό;

Γ.Κ. Ο άρχοντας Αραλίκης είναι ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους, στην πραγματικότητα δεν έχει όριο ηλικίας, καθώς οι θεματικές που πραγματεύεται αφορούν άτομα της προσχολικής ηλικίας μέχρι την ενήλικη ζωή. Θα μπορούσαμε να πούμε πως πρόκειται για ένα παραμύθι που προάγει τη συναισθηματική και ηθική νοημοσύνη των παιδιών.

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Ποια η πηγή έμπνευσης της ιστορίας του βιβλίου σας; Πόσος χρόνος χρειάστηκε για να ολοκληρώσετε την συγγραφή του;

Γ.Κ. Πηγή έμπνευσης για μένα πάντα αποτελούν οι εμπειρίες, τα βιώματα και οι αφηγήσεις των ανθρώπων που συναναστρέφομαι στην καθημερινότητα. Ένα παραμύθι μπορεί να φαίνεται μικρό σε έκταση, ωστόσο χρειάζεται αφαιρετική, κριτική και δημιουργική σκέψη, εφόσον ο ενήλικας συγγραφέας θα πρέπει να αφηγηθεί την ιστορία μέσα από τα μάτια των παιδιών. Κατά μέσο όρο ένα παραμύθι για να ολοκληρωθεί χρειάζεται γύρω στα δύο χρόνια.

ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Τί θα έρθει να ''διδάξει'' ο άρχοντας Αραλίκης στα μικρά παιδιά;

Γ.Κ. Ο άρχοντας Αραλίκης ήρθε για να ευαισθητοποιήσει σε έννοιες που άπτονται τον ενεργό πολίτη, όπως ενσυναίσθηση, ατομική και συλλογική ευθύνη, συνεργασία και δεξιότητες ηγεσίας. Θα μπορούσε να αποτελέσει εκπαιδευτικό μέσο για τις δράσεις του ενεργού πολίτη στο νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό σχολείο σύμφωνα με τις νέες διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας.

ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Γιατί είναι πιο επιτακτική, από ποτέ, η ανάγκη τα παιδιά να στραφούν προς την ανάγνωση λογοτεχνικών έργων;

Γ.Κ. Η ανάγνωση δεν αποτελεί απλή αποκωδικοποίηση, αλλά περιλαμβάνει δεξιότητες που μπορούν να καλλιεργηθούν μέσα από τον γραπτό λόγο, όπως κατανόηση, κριτική σκέψη, ενίσχυση της δημιουργικότητας, βελτίωση των μεταγνωστικών δεξιοτήτων των παιδιών. Η επαφή με τα παραμύθια ιδίως καλλιεργούν πέρα από τις γνωστικές και τις συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητές τους. Γενικώς, είναι το αντίδοτο στην παθητική και άκριτη λήψη πληροφοριών που δέχονται με περίσσια ευκολία από ποικίλα τεχνολογικά μέσα.

ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Τί θα επιθυμούσατε να αποκομίσουν οι μικροί/ες αναγνώστες/στριες από την ανάγνωση του βιβλίου σας;

Γ.Κ. Θα επιθυμούσα να καταφέρουν να αναπτύξουν ενσυναίσθηση για κάθε ρόλο που αναφέρεται στο παραμύθι. Ιδανικά θα ήταν να επικοινωνούσαν με οποιονδήποτε τρόπο τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους για να μπορώ κι εγώ να διδαχθώ μέσα από την παιδική οπτική.

ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Είναι, τελικά, τα παιδιά οι πιο αυστηροί κριτές και το πιο απαιτητικό κοινό;

Γ.Κ. Σίγουρα ναι. Έχουν υψηλά κριτήρια, ξεφυλλίζουν το κάθε βιβλίο προσεκτικά πριν το αγοράσουν και δίνουν μεγάλη έμφαση στην εικονογράφηση, στο μέγεθος των γραμμάτων, στην έκταση... Τις περισσότερες φορές διατυπώνουν και σχετικές ερωτήσεις πριν την τελική επιλογή. Το θεωρώ εξαιρετική δεξιότητα, καθώς δείχνουν να υπολογίζουν τον χρόνο που θα διαθέσουν διαβάζοντας το εκάστοτε βιβλίο.

ΕΡΩΤΗΣΗ 7: Τέλος, τί θα συμβουλεύατε τους νέους συγγραφείς που επιθυμούν να γράψουν βιβλία για παιδιά; 

Γ.Κ. Όπως αναφέρω κάθε φορά που μου απευθύνετε παρόμοια ερώτηση, θα πω ότι η συγγραφή δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως πυροτέχνημα ή ως απλή διέξοδος από την σκληρή πραγματικότητα. Απαιτεί πειθαρχία, δεξιοτεχνία και επένδυση από τον προσωπικό χρόνο. Εν ολίγοις, θα έλεγα πως είναι ένα πολύ δημιουργικό πνευματικό ταξίδι που αξίζει να δοθεί η απαραίτητη σοβαρότητα. Εξάλλου, όπως προαναφέρθηκε, τα παιδιά είναι οι πιο σκληροί κριτές! Ας λάβουμε σοβαρά υπόψη τα σχόλια και την ανατροφοδότηση που μας δίνουν για να βελτιωθούμε. Δεν μπορεί να γράψει κάποιος παιδικά βιβλία αν δεν έχει συνεχή επαφή με παιδιά, αλλά και με το εσωτερικό παιδί μέσα του.

Σας ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο σας! 

Εις το επανιδείν!

Με εκτίμηση,

Γεωργία Κιζιρίδου 

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας και τις απαντήσεις σας.

Με εκτίμηση, Κυριακή Γανίτη από το blog Dominica Amat


Συνέντευξη με την συγγραφέα Γεωργία Κιζιρίδου Συνέντευξη με την συγγραφέα Γεωργία Κιζιρίδου Reviewed by Dominica on Ιουλίου 22, 2025 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Εικόνες θέματος από sndr. Από το Blogger.