| ΤΖΟΥΛΙΑΝΟ ΝΤΑ ΕΜΠΟΛΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΟΥ ΧΑΟΥΣ. Η άνοδος του λαϊκισμού την εποχή του αλγόριθμου και των κοινωνικών δικτύων Η άνοδος του λαϊκισμού σε ολόκληρο τον κόσμο τα τελευταία χρόνια παίρνει τη μορφή χιονοστιβάδας που ανατρέπει όλους τους καθιερωμένους κανόνες. Στα μάτια των ψηφοφόρων τους τα ελαττώματα των λαϊκιστών ηγετών μετατρέπονται σε προτερήματα. Η απειρία τους είναι η απόδειξη ότι δεν ανήκουν στον διεφθαρμένο κύκλο των ελίτ και η ανικανότητά τους αποτελεί εγγύηση της αυθεντικότητάς τους. Οι εντάσεις που προκαλούν σε διεθνές επίπεδο είναι δείγμα της ανεξαρτησίας τους και οι θεωρίες συνωμοσίας που χαρακτηρίζουν την προπαγάνδα τους συνιστούν ένδειξη για την ελευθερία της σκέψης τους. Πίσω από τις ξέφρενες εκδηλώσεις του λαϊκιστικού καρναβαλιού κρύβεται η σκληρή δουλειά επικοινωνιολόγων, αναλυτών των δεδομένων μεγάλου όγκου (Big Data) και φυσικών επιστημόνων, οι οποίοι, εκμεταλλευόμενοι τα δεδομένα εκατομμυρίων πολιτών με τα εργαλεία που τους παρέχουν το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επηρεάζουν καθοριστικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σκέφτονται και αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα. Ο Τζουλιάνο ντα Έμπολι σκιαγραφεί το πορτρέτο των μηχανικών του χάους, προσώπων σχεδόν άγνωστων στο ευρύ κοινό, που δρουν παρασκηνιακά και αλλάζουν άρδην τους κανόνες του πολιτικού παιχνιδιού και τα χαρακτηριστικά των σύγχρονων κοινωνιών. Μετάφραση: Μαρία Μαλαφέκα | Σελ.: 216 | Τιμή: 16.60 ευρώ | ISBN: 978-960-04-5465-9 | Μελέτες - Δοκίμια |
|
| ΑΝΝΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΘΕΟΙ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΙΝΟΙ
Ο θίασος του Περικλή απολαμβάνει το απόγειο της δόξας του στον Αγιόλυκο, ένα μικρό θεσσαλικό τσιφλίκι όπου οι κολίγοι ζουν - μυστηριωδώς – με αναπάντεχη αφθονία. Τη θεόσταλτη μα ευαίσθητη ευημερία διαφυλάσσουν, με κάθε κόστος, οι ευσεβείς γυναίκες του χωριού. Όλα βαίνουν καλώς, όσο όλοι κάθονται ήσυχοι στ’ αυγά τους. Η επιθυμία απαγορεύεται.
«Να δω τι θα πάθω». Με αυτή τη φράση η δεκάχρονη Νίνα αποφασίζει να παραβεί τα όρια και αποτολμά το αδιανόητο. Όταν το παιδικό της αμάρτημα συμπίπτει με μια δυσβάσταχτη απώλεια, η οργή ξεσπά πάνω της, γιγαντωμένη από τον φόβο και τη δεισιδαιμονία. Μέσα στην ταραχή που επικρατεί κανείς δεν αντιλαμβάνεται πού οδηγείται το παιδί, υπό το άδικο βάρος της ενοχής. Και κανείς δεν ψάχνει την αλήθεια. Ποιοι ευθύνονται πραγματικά για την τραγωδία; Αυτοί που αφέθηκαν με πάθος στον έρωτα ή εκείνοι που έμειναν πίσω προδομένοι; Ποιος έχει δικαίωμα στην επιθυμία και ποιος ζητά δικαίωση;
Στο μεταξύ, στο αριστοκρατικό ξενοδοχείο Ακταίον Φαλήρου, εν μέσω μιας υπέρλαμπρης γιορτής, κάποιος διασκεδάζει αποφασίζοντας για την τύχη των άλλων. Μα αυτή τη φορά τα λογαριάζει λάθος.
Μέρες του 1903. Η άρχουσα τάξη των Αθηνών αισθάνεται αριστοκρατία, βιώνοντας τη βραχύβια Belle Epoque της. Η Θεσσαλία στενάζει υπό το απάνθρωπο καθεστώς των τσιφλικάδων. Τα θεατρικά μπουλούκια γυρίζουν την Ελλάδα απ’ άκρη σ’ άκρη, χαρίζοντας γέλιο και παρηγοριά, υπομένοντας το ανάθεμα της Εκκλησίας και τις προκαταλήψεις ενός αμόρφωτου λαού. Σελ.: 280 | Τιμή: 15.00 ευρώ | ISBN: 978-960-04-5469-7 | Ελληνική Πεζογραφία Από τη συγγραφέα του βιβλίου |
|
| ΠΑΝΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΟΥ ΦΟΡΟΥΣΑΝ ΤΑ ΜΑΥΡΑ Ο Πέτρος Ριβέρης δεν διανύει την καλύτερη περίοδο της ζωής του. Η εμπλοκή του στην υπόθεση απαγωγής της Ιφιγένειας Ρούσσου του στοίχισε όχι μόνο έναν βαρύ τραυματισμό στο κεφάλι, αλλά και τον ουσιαστικό αποκλεισμό του από την ανάληψη σοβαρών υποθέσεων στην αγορά ιδιωτικών ερευνών της Θεσσαλονίκης. Επιπλέον ο βοηθός του, Κορμοράνος, αποφάσισε να μεταναστεύσει στη Ρώμη και η συμβία του, Αύρα Συκουτρή, δέχτηκε τη θέση αναπληρώτριας καθηγήτριας στη Σορβόνη, και η σχέση τους ουσιαστικά έχει τελειώσει. Η εμφάνιση του φίλου του από τα φοιτητικά χρόνια δικηγόρου Ανέστη Δερμεντζόγλου και του Επιμενίδη Κρητικού - ο οποίος άφησε τις ψευδομαρτυρίες και άνοιξε γραφείο τελετών - για να του αναθέσουν μια νέα υπόθεση του προσφέρει την ευκαιρία που αναζητά για να επανέλθει στο προσκήνιο. Αποστολή του είναι να βρει όσο το δυνατόν περισσότερα αθωωτικά στοιχεία για την κομμώτρια Πηνελόπη Πινότση, που κατηγορείται για τη βάναυση δολοφονία του εραστή της κρεοπώλη Βασίλη Παπάζογλου. Ο Πέτρος Ριβέρης αναλαμβάνει την έρευνα και μπλέκει στους λαβύρινθους των δυτικών συνοικιών της Θεσσαλονίκης. Τα ευρήματα που ανακαλύπτει τον φέρνουν αντιμέτωπο με λαθρέμπορους, διοργανωτές παράνομων στοιχημάτων και κακοποιητές γυναικών. Θα καταφέρει άραγε ο ντετέκτιβ να συνδέσει τα κομμάτια ενός παζλ που έχει αναπτυχτεί σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της πόλης και ενώνει το παρόν με το παρελθόν με έναν δραματικό τρόπο; Τα βιβλία του Πάνου Ιωαννίδη, με ήρωα τον ιδιωτικό ντετέκτιβ Πέτρο Ριβέρη |
|
| ΤΑΚΗΣ ΓΚΟΝΤΗΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ και άλλες ιστορίες
Ένας βαθιά θρησκευόμενος νέος, ο οποίος έχασε στη διάρκεια της Κατοχής τους γονείς του, προκειμένου να μην πάρει μέρος στον Εμφύλιο αποφάσισε να κλειστεί σε μοναστήρι. Δυόμισι χρόνια αργότερα επισκέπτεται το κατεστραμμένο χωριό του. Μέσα στα ερείπια θα βρει τρία ορφανά, παιδιά ανταρτών, τα οποία παίρνει στην προστασία του. Μια νέα γυναίκα ταξιδεύει νύχτα με τρένο και γνωρίζει τον πιο μυστηριώδη άντρα του μέλλοντος κόσμου. Ένας κτηνοτρόφος αποφασίζει να πουλήσει το κοπάδι του για να εξαγοράσει την ελευθερία μιας ανήλικης προσφυγοπούλας την οποία σκοπεύει να παντρευτεί. Ένα οκτάχρονο παιδί κάνει την πρώτη του απόπειρα ως κυνηγός. |
|
| ΑΚΗΣ ΚΟΡΩΝΑΚΗΣ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΙΞΗΣΣημεία στίξης Bάλε τελεία ή παύλα. Ό,τι σ’ αρέσει γράψε το απλά, σταθερά. Βάλε κόμμα ή απλά ρώτα. Προχώρα σιγά. Βάλε παρένθεση. Χρειάζεται ίσως για να καταλάβεις πολλά. Βάλε μια στίξη που θα σε κάνει να δεις καθαρά. Βάλε όρια αν σε βοηθούν ή πέταξέ τα μακριά. Η ζωή σου, καρδιά μου, είναι πέρα από αυτά. |
|
Το Κρατικό Βραβείο Ποίησης της Κύπρου για εκδόσεις του έτους 2023, μετά από κατά πλειοψηφία απόφαση της Κριτικής Επιτροπής, απονέμεται στην Ευτυχία Παναγιώτου για το έργο της Μύθοι για το τέλος του κόσμου. |
|
|
| Η ποιητική συλλογή «Μύθοι για το τέλος του κόσμου» (εκδόσεις Κέδρος) της Ευτυχίας Παναγιώτου συνιστά μια λογοτεχνική κατάθεση που αποτελείται από ποιήματα που λειτουργούν ως ανεξάρτητοι μικρόκοσμοι, αλλά και ως θραύσματα ενός σπονδυλωτού συνόλου. Πρόκειται για ένα ποιητικό βιβλίο βραδείας καύσης, με επίκαιρη και σύγχρονη υφή, που ενθαρρύνει πολλαπλές αναγνώσεις. Οι λέξεις, οι οποίες δίνουν την εντύπωση ότι έρχονται από το παρελθόν για να μιλήσουν για το μέλλον, παρουσιάζονται ως τεκμήρια προς μελέτη, ως ίχνη ύπαρξης, συνύπαρξης και μη ύπαρξης, ως χειρόγραφα και σιωπηλές εξομολογήσεις σε ένα πυκνό ποιητικό περιβάλλον που εκφράζει πολυπλεύρως την εγκατάλειψη και την αποσύνθεση του σήμερα. Η χρήση συμβόλων ως τρόπου εξερεύνησης αυτού του συναρπαστικού, δυστοπικού χωροχρόνου απαιτεί την ενεργή συμμετοχή των αναγνωστών σε μια σταδιακή και κοπιαστικά γοητευτική αποκρυπτογράφηση, ανοίγοντας δρόμους προς νέα νοήματα και παράλληλες ερμηνείες. Οι Μύθοι για το τέλος του κόσμου είναι ένα πρωτότυπο βιβλίο, μια συνεχής προσπάθεια κατανόησης της ανθρώπινης ύπαρξης, αποσπασματικό και κατακερματισμένο όπως και ο σύγχρονος κόσμος. Είναι, επίσης, μια ανασκαφή σε προσωπικές και κοινωνικές ρωγμές, ένα εμπνευσμένο ποιητικό σύμπαν, μεταξύ μύθου και πραγματικότητας, σκοτεινό, με δόσεις φωτός, σε γλώσσα ανάγλυφη, νεωτεριστικά αρχαιολογική, πεζή όπως και η συντέλεια, αλλά βαθιά ποιητική. |
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια: