| ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΥΤΟΣ Η ΖΩΗ ΜΟΥ (ΤΟΜΟΣ Α' 1925-1974) Συναρπαστική αφήγηση μιας περιπετειώδους ζωής. Πολιτικό ντοκουμέντο ενός από τους πρωταγωνιστές μιας ταραχώδους περιόδου της ελληνικής Ιστορίας. Βαθιά ερμηνεία της εποχής του από μια εξέχουσα προσωπικότητα. Όλα αυτά είναι για τον αναγνώστη η αυτοβιογραφία του Γιάννη Μπούτου, την οποία συνέγραψε προς το τέλος της ζωής του, όταν αποφάσισε να αποτυπώσει στο χαρτί τις εμπειρίες μιας τόσο παραγωγικής και επεισοδιακής ζωής. Πιστός στις αξίες της μετριοπάθειας και της άοκνης προσφοράς στα κοινά, όπως πρέσβευε η οικογενειακή παράδοση που κλήθηκε από πολύ νέος να υπηρετήσει, ο Γιάννης Μπούτος μας παραδίδει ένα άρτιο αυτοβιογραφικό έργο, καθώς ο ίδιος αλληλεπιδρά έντονα με τα πρόσωπα με τα οποία συγχρωτίστηκε και τις καταστάσεις που βίωσε. Τα οφέλη που κομίζει το κείμενο του Γιάννη Μπούτου στο αναγνωστικό κοινό είναι πολλαπλά. Αποτελεί σημαντική πηγή πληροφοριών σε επίπεδο τοπικής ιστορίας, πολύτιμη μαρτυρία για κρίσιμες περιόδους της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας, αλλά και εμπεριστατωμένο πολιτικό δοκίμιο. Αυτή είναι ίσως και η πιο απροσδόκητη συμβολή του: η κατασταλαγμένη – ειλικρινής – ματιά του, με μια υποδόρια σκωπτική διάθεση, σχετικά με το λειτούργημα της Πολιτικής ως υψηλής δημιουργικής πράξης, αλλά και ως ψυχοφθόρας καθημερινής ενασχόλησης. |
|
| ΑΛΕΚΑ ΠΛΑΚΟΝΟΥΡΗΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΤΑΒΑΝΙ Πώς αποχωρίζεσαι μια Κάρμεν; Χάνονται τάχα οι μεταξωτές λέξεις; Ποια ήταν η άγνωστη έγκυος; Πώς τελειώνει ένα μεταμεσονύκτιο γλέντι; Πού πήγαν τα ρούχα της; Σε τι χρησιμεύουν οι ξύλινες σκάλες; Μια Γαλήνη παράξενη, μια τρύπα στο ταβάνι, το κλικ του διακόπτη, τσεκούρια που στροβιλίζονται στο βαθύτερο χάος, ένα κορίτσι αφοσιωμένο στο θέατρο, μια λυγερή στην πέρα πλαγιά, ένα κλεμμένο φορτηγό, η τρελή μια νύχτα στο Χάραμα, οι δύο αδελφές κι ο Νυμφίος, ένα δανεικό σπίτι, το είδωλό της στον φθαρμένο καθρέφτη. Μια στιγμή ευτυχίας, ένα βιογραφικό σημείωμα, ένας αποχαιρετισμός, μια εκδίκηση, η φυσαρμόνικα που παίζει είκοσι χρόνια, ανοίκειες προσωπίδες, ο χορός μιας αραχνούλας στο δίχτυ της, ένα χαμόγελο-μαχαίρι, το πρώτο ζωντανό ακέφαλο σώμα, η τρομερή νεροφαγιά. Το χαμόγελο των κούρων, ο δράκος των βράχων, αυγουστιάτικες φρυκτωρίες, ένα άλογο που καλπάζει στα όνειρα, ένας κήπος με κάκτους, μια γυναίκα με μάτια ψαριού, ο πελαργός στο κεφαλόσκαλο, τα συρτάρια του αμετάθετου χρόνου, ένα γράμμα από το 1929. Αν αγκαλιαστούμε, δεν θα πεθάνουμε, το κάλεσμα των σύννεφων, τα αγρίμια και η ποίηση, ωσεί παρούσα για πάντα.
Ιστορίες γνωστών, αγνώστων, περαστικών, ξένων. Διηγήματα-κατάφαση στα σκοτεινά της ζωής, όπου το φανταστικό συνυπάρχει με το πραγματικό, το χιούμορ εμφανίζεται απροσδόκητα και το ανέφικτο βρίσκει τον δρόμο του για να γίνει τελικά εφικτό. |
|
| Δρ ΜακΤΖΩΡΤΖ ΤΙΝΑ HUMAN SACRIFICE-The Archaeological Context of Greek Mythology ΑΝΘΡΩΠΟΘΥΣΙΑ-Το αρχαιολογικό πλαίσιο της ελληνικής μυθολογίας ΔΙΓΛΩΣΣΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ & ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ
HUMAN SACRIFICE The Archaeological Context of Greek Mythology Kydonia, 13th century B.C. A catastrophic earthquake, between 6.5 and 7.5 Richter, causes a death toll, while the survivors face shock, utter devastation and social dislocation. In an attempt to pacify the angry chthonic gods, a young woman and forty-nine animals are ritually slaughtered. Mingled human and animal body parts, butchered in precisely the same way, are scattered over the cracked plaster floor of a colonnaded hall and sealed with stones. It is an act of profound humility and piety. The sacrifice was discovered thirty-three centuries later, during excavations of the ancient palatial complex on Kastelli Hill buried deep below buildings in the historic town of Chania. It is the earliest archaeological evidence for a Mycenean Greek form of maiden sacrifice recorded in myths. Until now regarded as fiction, this discovery proves the historicity of myth. Prior to the final decades of the 20th century excavated skeletal remains were rarely retained for study. Without anthropological research, this human sacrifice would have been lost. This book discusses burials from non-cemetery contexts and earlier, previously doubted claims for human sacrifice in prehistoric Crete. The author has been involved since the1970’s in research on Minoan human skeletal remains.
ΑΝΘΡΩΠΟΘΥΣΙΑ Το αρχαιολογικό πλαίσιο της ελληνικής μυθολογίας Κυδωνία, 13ος αιώνας π.Χ. Ένας σεισμός 6,5-7,5 Ρίχτερ φέρνει τους επιζώντες αντιμέτωπους με την καταστροφή και την κοινωνική εξάρθρωση. Για να εξευμενίσουν τους χθόνιους θεούς θυσιάζουν μια νεαρή γυναίκα και σαράντα εννέα ζώα. Άνθρωπος και ζώα σφαγιάζονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, διασπείρονται πάνω από το ραγισμένο γύψινο δάπεδο μιας περίστυλης αίθουσας και σφραγίζονται με πέτρες. Η πράξη συνιστά μια χειρονομία βαθιάς ταπεινοφροσύνης και ευσέβειας. Η θυσία αποκαλύπτεται τριάντα τρεις αιώνες αργότερα, κατά την ανασκαφή του ανακτορικού συγκροτήματος της αρχαίας Κυδωνίας στον λόφο Καστέλλι Χανίων. Πρόκειται για την πρωιμότερη αρχαιολογική μαρτυρία ελληνικής μυκηναϊκής θυσίας παρθένου όπως περιγράφεται σε αναφορές που θεωρούνται μυθοπλασία. Μία απόδειξη της ιστορικότητας των μύθων. Μέχρι την τελευταία εικοσαετία του 20ού αιώνα ελάχιστα από τα σκελετικά υπολείμματα των αρχαιολογικών ανασκαφών διαφυλάσσονταν και μελετιόνταν. Χωρίς την ανθρωπολογική έρευνα η ανθρωποθυσία που προαναφέρεται θα είχε παραμείνει άγνωστη. Στο βιβλίο παρουσιάζονται ταφές εκτός νεκροταφείων, καθώς και ανθρωποθυσίες της προϊστορικής Κρήτης, κάποιες από τις οποίες είχαν αμφισβητηθεί. Η συγγραφέας ασχολείται με την έρευνα του σκελετικού υλικού της Μινωικής Εποχής από τη δεκαετία του 1970.
|
|
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια: